1.
Raportul de
activitate al filialei pentru perioada 2010 – 2012
2.
Prezentarea raportului
financiar pe perioada 2010 – 2012
3.
Alegerea noii
conduceri
4.
Diverse.
Ordinea de zi se
supune spre aprobare. Aceasta este aprobată cu unanimitate de voturi.
Ia
cuvântul doamna Florica Pop: Despre ANBPR cred că ştiţi multe lucruri. Este o
asociaţie profesională prosperă, totul este muncă voluntară. Din partea doamnei
Doina Popa vă felicităm pentru activitatea desfăşurată în cadrul filialei. Va
doresc succes!
La
primul punct al ordinii de zi, doamna Mariana Marian prezintă raportul de activitate, ce parcurge o
perioadă de doi ani deoarece în luna februarie 2010 s-au desfăşurat ultimele
alegeri în cadrul filialei noastre. În acel moment, numărul de membri era de
83, menţinându-se în jurul acestei cifre, în prezent fiind de 82.
Aceasta
este doar o exprimare cantitativă, dar având în vedere faptul că prin profesia
pe care o reprezintă, fiecare membru, fiecare bibliotecar este o mare valoare,
trebuie să conştientizăm marea forţă pe care o deţinem pe plan judeţean, mai
ales atunci când ne gândim că aproape toate comunele, oraşele şi municipiile au
câte un reprezentant în această asociaţie.
Iată
de fapt, primul obiectiv pe care biroul executiv şi-l propunea cu doi ani în
urmă. Nu putem spune în acest moment că ni l-am atins, dar s-au făcut paşi
importanţi în acest sens, dovadă fiind prezenţa dumneavoastră aici şi faptul că
aţi început să vă cunoaşteţi, aţi început să comunicaţi, să schimbaţi
experienţe.
Un
pas important a fost întâlnirea membrilor filialei în şedinţa din mai 2011, în
cadrul căreia au fost sărbătorite 17 colege pentru 20 de ani de activitate în
biblioteca publică, iar Lucia Bularda de la Hunedoara, pentru 30 de ani. Tot
atunci am aflat că putem lucra foarte bine în echipe chiar dacă venim din
localităţi diferite, ceea ce ne leagă este formaţia de bibliotecar şi marile
confruntări pe care fiecare dintre noi le are pentru a demonstra importanţa
instituţiei pe care o păstorim. Ne-am mai pus apoi întrebarea: ce aşteptăm noi
de la asociaţie, şi dacă suntem dispuşi să lucrăm împreună pentru a realiza
activităţi, şi a ne dezvolta profesional
şi personal ţinând aproape.
Răspunsul a fost exprimat prin fixarea şi
aprobarea altui obiectiv important: obţinerea personalităţii juridice pentru
filiala Hunedoara.
În acest sens au fost întreprinse demersurile
necesare pentru obţinerea aprobării în cadrul Adunării Generale ANBPR, care a
avut loc la Poiana Braşov în perioada 19-21 octombrie 2011, în acest moment
fiind în stadiul de întocmire a documentaţiei şi atragerea de resurse pentru
capitalul social. Este evident că aceste aspecte le vor fi rezolvate împreună, fiecare membru fiind invitat să
contribuie, fie ca membru fondator, fie ca membru activ.
Dezvoltarea profesională în această perioadă
a fost realizată pe mai multe planuri. Au beneficiat de cursuri de calificare
prin Centrul de Formare Profesională al ANBPR: 20 de colegi din Biblioteca
Judeţeană (Unimarc şi Autorităţi), două colege au parcurs “Bazele
biblioteconomiei” iar două cursul „Dezvoltarea serviciilor de bibliotecă”. De
asemenea, Filiala Judeţeană Hunedoara a obţinut o titularizare pe postul de
lector în cadrul Centrului de Formare Profesională pe acest din urmă curs.
Oferta pentru acest an este deschisă şi ne-am fixat ca obiectiv: cel puţin 12
bibliotecari hunedoreni vor fi în luna august la Buşteni.
În
întâlnirile pe centre zonale de la începutul acestui an, au fost propuse ( de
colegele din zona Orăştie şi apoi agreate de ceilalţi colegi) două genuri de
activitate: organizarea Balului Bibliotecarului şi excursii sub formă de
schimburi de experienţă, mai întâi în judeţ, apoi şi înafara judeţului. Din
motive obiective, în acest an nu am reuşit să organizăm balul în săptămâna
bibliotecarului, rămâne de văzut dacă o altă perioadă a anului poate fi
prielnică, iar pentru excursiile în judeţ am agreat perioada de după concedii,
începând cu luna septembrie.
Colaborarea
cu colegii din ţară a fost realizată prin participarea unor delegaţii numeroase
la Conferinţele ANBPR, din care au făcut parte bibliotecare din Hunedoara,
Vulcan şi Bretea Română.
La Conferinţa de la Braşov (octombrie 2010),
a fost prezentată Filiala Hunedoara cu realizări şi perspective. De asemenea o
delegaţie a participat la Cafeneaua regională ANBPR de la Herculane, în iulie
2011.
Biroul executiv s-a întâlnit în 5 şedinţe trimestriale în cadrul cărora s-au discutat paşii pentru
îndeplinirea obiectivelor enumerate, participarea şi intervenţiile la
Conferinţe, stadiul la care a ajuns asociaţia pe plan judeţean.
Considerăm că suntem încă într-un stadiu de
început de dezvoltare. Suprapunerea cu perioada de implementare a Programului
Biblionet a determinat o estompare a dinamicii activităţii asociaţiei pe plan
local, făcând-o mai puţin vizibilă, dar impulsionând-o în egală măsură.
Şi nu pot să nu remarc aici efortul depus în
dezvoltarea serviciilor noi de bibliotecă a colegelor noastre: Daniela Tomuţa
de la Biblioteca Comunală Beriu (completarea cererilor pentru subvenţii APIA),
Delia Grosu de la Biblioteca Municipală Petroşani (serviciul pentru copii cu
cerinţe educaţionale speciale Lumea în care trăim), Lucia Tănase de la
Biblioteca Municipală Hunedoara (Marşul
cărţii), Marinela Bârceanu de la Biblioteca Comunală Mărtineşti (Ludoteca,
Traista cu poveşti), Angelica Ruda – Biblioteca Municipală Gheorghe Pârvu
din Brad (Clubul de vacanţă), Roxana Bortoş pentru blogul de o
excepţională valoare al Filialei nr. 3 a Bibliotecii Judeţene Ovid
Densusianu din Deva şi, nu în ultimul rând vă felicit pe voi toţi pentru
progresul pe care l-aţi realizat în bibliotecile voastre.
Consider că este foarte important să vedem
colaborarea dintre noi ca un factor benefic al dezvoltării noastre profesionale
şi personale. Este bine să învăţăm unii de la alţii şi mai ales să fim uniţi.
La
punctul doi al ordinii de zi doamna Maria Popa, cenzorul filialei a prezentat, cu
transparenţă, situaţia financiară şi destinaţia cotizaţiilor membrilor noştri.
Înainte
de a se trece la punctul trei de pe ordinea de zi s-au făcut propuneri pentru
comisia de numărare a voturilor. Pentru această comisie au fost propuse Diana
Ferencz, Delia Grosu şi Victoria Bufnilă.
La
punctul trei al ordinii de zi, s-a trecut la propuneri pentru funcţia de preşedinte
al ANBPR, filiala Hunedoara şi la propuneri pentru membrii în Biroul Executiv, deoarece
nimeni nu şi-a depus candidatura în cele 15 zile premergătoare alegerilor
locale. Pentru funcţia de preşedinte a fost o singură propunere, doamna Mariana
Muntean. Întrucât a existat o singură propunere s-au spus la vot ca alegerea
preşedintelui să se facă prin vot deschis. Această propunere a fost votată în
unanimitate. Apoi s-a trecut la alegerea preşedintelui în persoana doamnei
Mariana Marian, care a fost aleasă cu voturi în unanimitate. S-a anunţat noul
preşedinte al ANBPR Filiala Hunedoara, doamna Mariana Marian.
Preşedintele
filialei Hunedoara propune să se supună la vot faptul că Biroul filialei să fie
format din 7 persoane, propunere votată în unanimitate.
S-a
trecut apoi la propuneri pentru Biroul Executiv. Au fost propuse următoarele
persoane: Mihaela Ţoţa (Biblioteca Judeţeană Deva), Elena Sălan (Biblioteca
Municipală Orăştie), Luminiţa Vulcan (Biblioteca Judeţeană Deva), Oana
Bălănescu (Biblioteca Orăşenească Petrila), Aurora Şarpe (Biblioteca Comunală
Zam) şi Adina Grădiştean (Biblioteca Judeţeană Haţeg).
Persoanele
propuse să facă parte din Biroul ANBPR al Filialei Hunedoara a fost supus
votului. Toate persoanele au fost votate cu unanimitate de voturi. S-a făcut
menţiunea ca în prima şedinţă a biroului să se aleagă funcţiile din cadrul
acestuia. Totodată în cadrul primei şedinţe se vor alege şi cei 3 delegaţi
pentru alegerile ANBPR.
Deva, 10 iulie 2012 Mariana
Lucia Marian
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu